TEST Volkswagen Caddy Combi 2.0 TDI - Poslední hřebík do rakve MPV - CZ/SK
Volkswagen Caddy je tu s námi již přes 40 let, a je tak trochu legenda. Teď má před sebou ale těžký úkol. Už nemá jít pouze o pomocníka při práci, ale musí u Volkswagenu zastoupit končící MPV - Touran a Sharan. Volkswagen tak připravil nejmodernější užitkový vůz na trhu. Jak se mu přechod do osobního segementu povedl? Dozvíte se videu.
SLEVA 10% na autokamery NEXTBASE
- slevový kód Hrubis (platný do konce 2021)
Pro České fanoušky www.autokamery.net/
Pro Slovenské fanoušky www.autokamery.eu/
Článek je k přečtení na www.autojournal.cz
Sleduj novinky na: instagram.com/hrubis/
Podpoř mě na www.paypal.me/hrubis
Korunový účet 1200191029/3030
Úvod (0:00)
Skip intro (1:15)
Novinky (1:16)
Interiér + kufr (2:35)
Jízda (8:50)
Cena + Závěr (14:36)
Celodotykové ovládanie je totálna demencia a pre mňa by to bol dôvod prečo ísť do konkurencie. VW asi nestačí, že EU vytrvalo potápa európsky automobilový priemysel, ešte tomu chce asi pomôcť aj sám :D
Ten preslap v ergonomice jeste korunovali piano lakem a sirokymi ramy. To je jak hodit si pres centralni display hackovanej prehoz, moje babi to mela na gramofonu.
Supeér ,supér Test 👌🏽 Dikk ✌
Pořizovací cena oproti konkurenci je nesmysl, motory slabota. Nastavení topení nebo ofuku skel totální fail. No a ten přední nárazník kde si hrajou na design elektromobilu už radši ani nekomentuju. Předchozí generace bylo super auto, nová generace úlet.
Dalo by sa urobiť video na vw phaeton?
Ja verím že ten reprezentatívny kus isto zozeniete...budem vás naďalej sledovať máte výborne videa👍
Určitě ano, jen je těžké sehnat nějaký reprezentativní kus :/. Takže uvidíme, co bude.
Super test jako vždy 👍
Díky moc!
Kdyby jsem měl srovnat s Rifterem, Berlingem, nebo Combem?
Jel jsem jen Berlingem. Lépe řešený interiér, ale působí laciněji, a chybí mi možnost mít 2.0 HDI :/
Fakt nechápu ten vw přístup, že mít všechno dotykové je super. U mě je to jeden z hlavních důvodů, proč bych si dnešní vw, škodu prostě nekoupil. Je to škoda..
Taky to nemám rad. Snad se výrobci časem proberou. Jsou místa, kde je dotyk lepší, ale nemělo by tam být všechno. Chápu, že je to pro ne levnější, ale ...
Takze v noci,hodne stestí 😂😂😂
Ten design je pro mě pořád otázka. Hodně futuristický, obzvlášť ty světla, od poslední caddyny se liší fakt hodně. Nedokážu si na to udělat názor. A ta barva... U té mám jasno, ta se mi rozhodně nelíbí :D
Hnědá není moc typická :D
A Nové sorento nám chystáte Ondřeji? :-)
Termín zatím nemám, ale doufám, že klapne.
Tvůj popis té ovládací konsole nemá chybu, úplně vidim jak jedu přes nějaké výmoly a namačkám tam úplné nesmysly..🤣, jinak super 👍🏻. Škoda, že s Touranem VW končí, mam ho a jsem spokojenej.
@Sebastian Strnad no to jooo 🤣🤣
Největší pecka bude, když si řidič bude chtít za tmy zapnout třeba výhřev zadního okna a místo toho si zhasne světla 😂
Caddy je držák a nezklame. Osobní verze si drží zůstatkovou cenu. Pro aktivní rodinu jak dělaná. Jen ta pořizovací cena 😭
Bejvávalo. Předražené, snížili světlou výšku na 14,5 cm( Rifter 22cm ), takže jako dodávka na stavbu, farmu, do kempů....nepoužitelné. Dotyky pro špinavé ruce řemeslníka...děs. Listová péra byla nesmrtelná.....zrušena. Fyzicky vypadá jak rozpláclá kačena podobná Multiple. Dnes je PSA lepší volba, za ještě přijatelné peníze.
Pořád nedokážu pochopit že to dotykové ovládání nebylo legislativně zakázáno....přijde mi to stejně nebezpečné jako používání mobilu,které je tvrdě pokutováno jakožto velmi nebezpečné
Souhlasim, podle me se snazili co nejvic usetrit a jeste to vykazat jako upgrade.
Mám podobný názor.
Na to že je to německý auto tak je tam spousta docela nelogických řešení, takový kraviny jako to dotykový ovládání všeho co má asi vypadat futuristicky a cool ale v praxi je děsně nepraktický je přesně taková pitomost co bych čekal od francouzů a ne od VW... Přijde mi že nám ten VW nějak upadá. Nevím jestli to má něco dočinění s dieselgate a tím že museli šetřit a projevuje se to se zpožděním až teď, ale celkově ty auta nejsou žádná hitparáda. Když porovnám předchozí generaci Caddy nebo Golfa s tou aktuální , tak si vážně nejsem jistej jak moc velký posun vpřed udělali. S elektrifikací jsou taky pozadu a rozhodně nenastavují laťku pro ostatní značky. Celkově nic moc.
Je to poplatné době.
Souhlas. VW se teď obrovsky zaměřuje na elektrifikaci, a s tím přišla trochu krize identity.
Co bych dal za to, kdyby do CR prisla nova Sedona, ta by jeste ukazala, ze MPV maji hodne co rict
Souhlas, tu bych moc rád viděl na našem trhu. Jen se bojím, že s tou cenou by to byl ležák. Američani tolik na brand nedají, a záleží jim především na tom, co dostanou za své peníze. Ale tady by každý ohrnoval nos nad logem - bohužel.
veľmi dobrá recenzia , presne to je auto ktoré by mala mať mladá rodinka .. mpv boli vždy " krabice ", ale toto auto má svieží závan mladosti a stylu
Díky moc :)
Tenhle Caddy je krok zpět. Nebudu hodnotit dotykové displeje, to je dnes všude a je to peklo. Viz ovládání hlasitosti a teploty debilním ovládáním bez podsvícení. Od tohoto auta se očekává, že zvládne také něco odvézt, co se hmotnosti týče. A to co uveze, to je směšné. A sklápění sedaček s tou podpěrnou tyčkou, to je taky masakr. Verze 90kw v pohodě na pracanta, ale pokud to chce někdo jako rodinný vůz, čekal by asi víc. A verze 55 kW. To jsem ani nevěděl že jde v dnešní době z dvoulitru dostat tak málo. 🤣 Design je otázka vkusu, mě se z toho předního nárazníku chce zvracet. A to mám koncern rád.
@Michal Živný ty mas stary plesnivy srot co mu uz poriadne ani nesvietia svetla a navazas sa tu do uplne noveho moderneho auta! Klasika! 🤦🏼♂️
Nejsem člověk, kterej by všechno pomlouval, ale tohle se mě fakt nelíbí. Sám jezdím ve fabii SDI, čili 47 kW, takže na výkon náročný nejsem, ale když dám na střechu kola, nebo přívěs, má auto co dělat. 70-80 stačí bohatě, ale 55, to je tak do nový fabie a né do malé dodávky 😆
Všechny problémy chápu. Osobně bych tu 55 kW verzi rád zkusil, ideálně Cargo. Přeci jen v době starýho Berlinga by bylo i 55 kW výhra :D, a nikdo si nestěžoval.
Už sa ani nepametám caddy jsem viděl také pekné videjko Ondrejko.
Auto pěkne,ale ta cena, vzhledem k nabídce motoru....bída. test skvělý, jak jinak :-) se vší úctou, podobné se dá sehnat levněji a ještě člověk dostane lepší výbavu.
Abych se přiznal, tak trochu nechápu smysl vstřikování močoviny u diesel agregátů. U fosilních elektráren se tohoto efektu běžně využívá, je však potřeba dosáhnout přesné teploty spalin(někde kolem 800°C), pouze tehdy dochází k účinné chemické reakci a močovina na sebe váže NOx. Jenomže co u auta se studeným motorem a celkově kolísavou teplotou, převážně tedy po dobu prvních kilometrů, to se mísení močoviny nevyužívá? V tom případě popojíždím přes město a vypouštím v koloně plnou dávku NOx do ovzduší? Jen se ptám, rád bych se přiučil...
@Hrubis V tom případě je ale diskutabilní celá tahle emisní šílenost. NOx by se přece mělo řešit hlavně v přeplněných městech, kde chodí maminky s kočárky po chodníku podél kolon stovek drnčících dieselů, ne? :D
Proto mají všechny motory v prvních kilometrech dost šílené emise. Popravdě, asi nedokážu přesně popsat, co se uvnitř děje, nicméně strilovani močoviny v reálném světě funguje - ikdyz při popojizdeni je to spíš diskutabilní.
Super recenzia ako vždy Hrubisi! Ak ale môžem...zdá sa, že pri väčšine aut ideš podľa nejakého konceptu, niečo ako.... 1. pár viet o vozidle 2. exteriér 3.interiér 4.jazda. Ja osobne by som privítal sem tam nejaké nové vložky. Napr. zrýchlenia z 0 na 100, i keď to nie su športiaky, bolo by to zaujímavé vidieť. A čo tak raz za mesiac recenzia spolu s jedným fanúšikom?? Vylosuješ niekoho z nás, príp. dáš anketu či súťaž, to je na Tebe...som si istý, že záujem by bol (kto by chcel dá like :)) )...a po dohode by s Tebou niekto strávil natáčanie nejakého super auta. Ja sa napr. hlásim, keď budeš mať Jeep Grand Cherokee Trackhawk. :) Ale vážne...teraz viem, že to situácia nedovoľuje, respektíve sťažuje, no časom po uvoľnení opatrení by to bol veľmi príjemný doplnok Tvojich už i tak bezdebaty výborných recenzií. Dík, ak nad tým pouvažuješ. :)
Díky za typ :). Já osobně zrychlení u aut moc neřeším. Rychlost je poslední věc, co mě zajímá, a víc se věnuji tomu, jak auto působí, a jak se chová v zatáčkách. Pro pořádné měření by to chtělo taky techniku, ale samozřejmě přidat záběr na budík není problém :) ... na natáčení s fanoušky to moc nevidím, protože jsem tremista, ale když na instagramu uvidí někdo něco zajímavého, není problém se sejít :)
Super test, jen malá poznámka, model Sharan nahradí nový Multivan, nikoli Caddy Maxi. A bude test Škody Kodiaq nebo dodávky Fiat Talento? Díky.
Bylo mi řečeno něco jiného, ale asi na tom tolik nezáleží :). Já doufám, že Kodiaq bude. Furt se mi vyhýbá.
Je to veľmi pekné auto,ale...Prečo nie- všetko dotykové, napr. vyhrievanie sedadiel klikanie po menu, celé zlé (keďže je to aj úžitkové auto-skús špinavými rukami prípadne v rukaviciach šmátrať po displeji ako bude vyzerať a či vôbec bude reagovať) a nehovoriac keď pôjdeš po lesnej ceste auto sa natriasa a triafaj po displeji keď si chceš zapnúť čokoľvek, ďalšia nevýhoda stredný pasažier-nerovná podlaha (aj pri normálnej verzii nie len pri 4 motion-veľké mínus oproti konkurencii) a cena? Za to mám u konkurencii 8 miestnu dodávku s takmer full výbavou. Ďalšia vec čo už konkurencia dávno ponúka je sťahovanie zadných okien elektricky. No to je VW. Chcem kúpiť akurát takéto vozidlo,ale VW ma odradil týmito nedostatkami a extrémnou cenou. Čakám ešte na Renault Kangoo 2021 to by mohlo byť ono, dúfam, že bude aj test.
Souhlasím prakticky se vším :/
Já myslel, že poslední hřebíček do rakve VW, protože z většiny testů Caddy nevychází moc dobře, stejně jako nový Golf a to hlavně ve srovnání s předchozí generací u obou. Jinak ta základní 55kw verze u užitkového auta, to už je na žalobu za veřejné ohrožení, ikdyž to možná bude nějaký fígl jak snížit celkové emise.
@Ep!dEm Co vám na to říct? Auto jsme měli v rodině od roku 2011 (bylo ročník 09) do 2018 a střídali jsme si ho se ženou. Takže zkušenosti bohaté jak u nás v ČR tak cesty v zahraničí. Nezapomeňte, že je to byla nafta tzn. poměrně vysoký točivý moment. To se slabým benzínem moc srovnávat nedá. Mimochodem u toho Caddyho bude těch 55Kw u 2.0 TDI, takže na ježdění se zatíženým vozem to bude docela slušné ježdění. Třeba ho Hrubiš s nějakou paletou vyzkouší. Samozřejmě ani jedno auto nikdy nebude trhač asfaltu, ale důstojnou službu udělá.
@Honza Z. Tomu se me nechce moc verit, ja kdyz mel naposledy tak slabe auto Fiestu se 45kw, tak bylo citit jestli jedu sam, nebo s dalsim 100kg chlapem. Ale smozrejme se stim asi zit da, zalezi na cloveku.
Asi pro ty co nikdy nebudou spěchat... 55kw sotva na okresky
Dlouhá léta jsem jezdil Peugeot Partner Tepee 1,6 HDi 55Kw a na normální rodinné ježdění to prostě stačí. Tomu autu bylo úplně fuk zda jede plné, na střeše kola nebo lodě či snad vezu paletu lepidla na chatu. Ano je třeba při řízení uvažovat, ale svojí práci odvedl a legální rychlosti dosahoval také normálně. Tím pádem bych se u Caddyho 55Kw nijak nebál. Je to prostě základ.
Docela bych ji zkusil. Ideálně Cargo a vrazit dozadu paletu cihel 😄🤔. To by mohlo být zajímavý
Výborne recenzie robíš chalan. Len tak ďalej :-). Vždy sa teším keď vidím, že si spravil nove video. Skutočne TOP. Aj my Slováci Ta sledujeme radi.
Moc dekuju!
Oproti Francouzům jim docela ujela cena, ale jinak jako auto pro rodinu (i se psem) nic praktičtějšího skoro nejde vymyslet. A souhlasím, v interiéru by novou dobu mohl reprezentovat jen infotainment, ale plošky na světla, topení a hlasitost jsou děs. Kdo to vymýšlí a jak je možné, že to projde přes debatu o bezpečnosti...
Mám stejný názor. Teď ještě testuju Caddy Cargo, a tam jsou teprve věci
Za mňa Caddy môže byť.... Podľa mňa momentálne najlepší v segmente i napriek opodstatnením pripomienkam. Test na výbornú. Hrubis 👍
Díky moc
Super test ako vždy , ja milujem MPV a nový VW Caddy sa mi veľmi páči. 😁😀👍 A VW Touran už končí ? Kde áno tak škoda ale chcem sa teba opýtať 😢
@Pigik Prasatko Milujem Tourana aj Caddynu 😁
Miluješ ho jo? :D No potěš
Konci. Dle automobilky je nyní dostatečná nabídka 7 místních SUV, které doplní Caddy a brzy elektrický “větší” modely :/
Díky za upřímné hodnocení. Budu brzy kupovat auto této kategorie, ale protože moje podmínka je dobrá ergonomie a použitelný motor, Caddy je ze hry. 90kw jako "vrchol" nabídky, nesmyslné dotykáče všude a do toho ceníkově vysoko nad konkurencí, pro koho tohle auto je? Za mě promarněná šance.
Caddy byl v minulosti low end model pro pracanty a nenáročné řidiče. Mám strach, že budou chybět silné a vybavené verze jako byly u Sharanu nebo Touranu. vnitřní ovládání je na prví pohled dechberoucí, v praxi to z toho bude mít hodně lidí nervový kolaps, navíc dotykáče a zrovna do pracovního auta? už vidím jak budou chlapi těma špinavýma tlustýma prstama regulovat hlasitost nebo zapínat světla.
Souhlasím. Pár zvláštních rozhodnutí při vývoji.
Ugly car 👎
...tak aj ty ??? tak dlho hovoríš že tam nebude 110kW verzia a že máš 90kW a nechce sa tomu ísť na dialnici ... ale najsmutnejšie na tom je že v ponuke je 2.0 TDI 55kW (tam ten vzduch turbo asi odobera 😂 ) ... to skrátka kričí na papieri zmieniť sa o tom ...rodinný dostavník s 2.0 TDI 55kW 😂😂 aa to niesme pri zadnej náprave o ktorej by sa tiež dalo polemizovať...
To je zřejmě myšlený, že ze salonu zamíříš rovnou na Chip tuning. Jinak to přece není možný. 😕
@Hrubis jho je to to najlacnejšie čo može byť... taká ta Junior edition v nafte ... nižšia trieda by bola už asi už len stavebnica... no čakal som že do toho aspoň ty troška zabrdneš že 55kW WT_F ... som zvedavý ako došli k cieľovej skupine pre túto motorizáciu
A teď se podívej na cenu toho 55kW 😄😄
Šest let jezdím Caddy 2011, protože mám tři malý děcka a jen málo aut dokáže pobrat 3 autosedačky.. Auto geniálně praktické díky šoupačkám, krátké délce a velkému kufru (vozíme psa). Sice drncá ale zase uveze 800kg, to nová caddy neumí. Jako jedno z mála uvezlo kočár pro dvojčata bez rozkládání. V našem případě jsme si bohužel ale také užili “příjemnosti” jako oprava vstřikovačů 2x, výměna vstřikovacího čerpadla, dieselgate (bez mého souhlasu), výměna egr... Když přemýšlím do čeho přesednout, tak vskutku nevím. Nové Caddy drahé, navíc nenabízí benzín ( ke kterému bych se rád vrátil) a fanda digitálních kokpitů nejsem. Rifter/Combo/Berlingo mají rovnou podlahu vzadu, což je lepší pro prostředního cestujícího, ale benzín pouze 1.2ku, kufr je menší (klec se tam stěží vejde). Leda uvažovat o XL verzi. No sám nevím. Budu doufat že bude ještě chvíli držet a do tý doby snad přijde něco dalšího..a s rozumnou cenovkou. I když pochybuju.. Jinak Hrubisovo práce skvělá, rád odebírám a sleduji.. 👍👍👍
Máte pravdu, mám Caddy 2013 a jsem OSVČ, na dálnici šíleněj odpor vzduchu, když tam hodím žebřík 🙃, takže taky vůbec nevím co koupit.
Nebo vzít ProAce/SpaceTourer 🤔
Přeju si, aby PSA dospělo k nějakému hybridu. Ty motory nyní nejsou nic moc, ale nějaký podporůrný elektromotor by jim prospěl v dynamice i spotřebě. A za mě když už tyhle krabice, tak jedině XL, ten příplatek je malý, prostorový zisk parádní a i ta delší verze je pořád dlouhá asi jako Octavia Combi.
Starý Caddy Maxx vypadal super, novějšímu nemůžu přijít na chuť. A ty slabé motory raději ani nekomentují.
souhlas, mám 4.gen maxi - 110kW. A docela nepříjemně mě překvapili slabšími motory...takže pokud se nabídka nevylepší, příští auto asi bude jiné
Snad být ještě cng verze, ta bude o něco silnější. A pak plug-iny, no. Což taky všem nevoní.
Ahoj toto auto je skvělé a praktické.
Souhlas :)
To čo za prasačinky kreslíš kolesami do snehu?😂😂
😄🤷♂️
Teď by mě zajimalo co je za tebe Hrubis lepší? Caddy vs. Rifter, Berlingo, Combo?
@Hrubis ale výkonově je na tom ta 1.5ka trochu líp. Beru objem ničím nenahradíš. Takže se spíš přikláníš ke Caddy i s ohledem na cenu. Vím Berla například nemá LED světla, což někomu může vadit. Rozhodně by bylo zajímavé je porovnatv testu! 😉
Z vyjmenovaných jsem řídil jen Berlingo. To bylo moc fajn auto. VW má kvalitnější introš, a taky lépe zkousnutelný exteriér. U Berlinga mi taky chybí nějaký větší motor 🤔
Ve verzi californie to bude to pravé ořechové až vyjde.
Hej, a cena bude 1 300 000kč :D Už teraz je z toho skoro miliónové auto s fakt nič moc motorom za tú cenu.
Člověku se ani nechce věřit, že tato bedna má odpor vzduchu 0.30 a moje placatý Eclipse 0.32 :D
@Martin Stokar Proč asi řeší konstruktéři odpor vzduchu u sportovních aut? :D
@Martin Stokar Napiš mi tu jediněj důvod proč by nemoh? Proč třeba ty chodíš do krámu pro rohlíky?
Proč si někdo kupuje Eclipse a řeší u něj odpor vzduchu?
je to len koeficient odporu, pre odporovú silu sa násobí čelnou plochou, hustotou vzduchu a rýchlosťou na druhu. Eclipse má určite menšiu čelnú plochu, ako Caddy, teda aj menší odpor.
Je to magie :D
skvělý, Hrubis. nemám co bych vytknul. vážně ne.
Díky moc! :)
A to mám vw rad
Co dodat, caddy je naleštěná drahá bída.
me se tohle auto moc nelibi ja radsi tourana
@Hrubis Bude test VW Tourana ?
@David Pechanec My mame tourama 2. generace za cirka 400k a ne osklive caddy za 800k
Přesně. Taky mam nového Tourana, asi bych tu Caddy přežil kdyby stála 500 tis jako Berlingo ale ne 800. Tu cenu to fakt nema.
@Hrubis to je podle me obrovska skoda ze jedina doopravdy rodinna auta (ja suv/suv coupe neberu jako rodinna auta) jako je touran a sharan v nabídce nebudou, podle me jsou to jedny z nejpraktictejsich aut
Ten už asi brzo nebude v nabídce 🤔
Dúfam že Touran ostane je omnoho krajšie ako aj tento cedy
@HrubisTo by bola škoda sú to dobre rodinné auta ale sňať na to vw príde keď im zákazníci odídu preč
Údajně má končit :/
Proč mluví tak divně?
@Tunguska klid, jen jsem se zeptal. Mluví hrozně nepřirozeně jak nějaký robot.
A proč ty píšeš tak divně? Jseš normální?
Máš pravdu, slyším tam ostravský přízvuk. Ale bydlí v Praze, což mě poněkud mate. Třeba nám to vysvětlí.😉
....asi mas dobry matros....
mluví úplně normálně...