ZIMA: Jak správně zahřát motor? Jak ochránit baterku? Jak správně zazimovat? O co že v zimě dělá M5?

11. 02. 2021
23 730 zhlédnutí

Zima přináší spoustu radosti. Někdo rád lyžuje, někdo jezdí na chatu, někdo má radost, že z nebe padá drift. No, a někdo si na zimu odloží svojí radost, a čeká na jaro. Jenže u toho se dá udělat spousta chyb. Jak tedy správně zazimovat auto? Jak ochránit baterii? A jak správně zahřát motor, když už někam musíte jet? Na to všechno se dnes podíváme. A taky na to, co dělá moje M5 E39.
SLEVA 10% na autokamery NEXTBASE
- slevový kód Hrubis (platný do konce 2021)
Pro České fanoušky www.autokamery.net/​​​
Pro Slovenské fanoušky www.autokamery.eu/​​​
Článek je k přečtení na www.autojournal.cz

Sleduj novinky na: instagram.com/hrubis/​​​

Podpoř mě na www.paypal.me/hrubis
Korunový účet 1200191029/3030​
Úvod (0:00)
Skip Intro (0:51)
M5 v zimě (0:53)
Jak zazimovat (2:30)
Jak ochránit baterii (4:35)
Jak správně zahřát (5:38)
Závěr (10:05)

Komentáře
  • v zime určite nejazdi, pekne sa o nu staráš

    CITYTIGERSSCITYTIGERSSPřed 10 dny
  • Zdravím! Mám dotaz.. vlastním Vw mk4 golf 1.4 a v zimě delavam to, že oklepu sníh, nastartuji, pripojim si rádio, popripade navigací a pak jedu. Nijak s tím nelitám a chci se zeptst zda je to v pořádku. Občas se mi stává, že do kopce jedu na dvojku a když hodim trojec tak rapidně spadnou otáčky a nejede to. Jinak normálně to krásně běží, i když to má pomalu 300xxx.

    Send NikesSend NikesPřed 10 dny
    • Ono při těch 300 už muže být něco načatého. Jestli ztrácí výkon, začal bych asi výměnou svíček. Pak se dá řešit váha vzduchu, egr atd - jestli tam jsou. Ale jinak postup máš naprosto ok :)

      HrubisHrubisPřed 10 dny
  • Ahoj mám 323i, za studena ho točím i do 3000, aby po přeřazení nespadl pod 2000, dělám správně?

    JiříJiříPřed 11 dny
    • @Hrubis děkuju za radu 🙂

      JiříJiříPřed 11 dny
    • 3000 je v pohodě, to je pro takový motor pořád nízká zátěž.

      HrubisHrubisPřed 11 dny
  • E36 TDS ako odporúčaš zahriať ? Motor z nempiramim vstrekovaním

    Matúš PašákMatúš PašákPřed 12 dny
    • když ho nastartuješ, vyjedeš z garáže, tak si dej cigáro a nech to běžet, potom pomalu vyjeď. ideální procedura

      MartinMartinPřed 11 dny
    • Uplně stejný postup. Diesel bych možná nechal běžet třeba minutu, ale jinat to funguje v podstatě stejně.

      HrubisHrubisPřed 11 dny
  • Super, jsem rád, že někdo to říká správně a upozorňuje na důležité věci. BTW při studeném motoru může ještě dojít k zadření z důvodu toho, že se jinak roztahuje píst a válec motoru. Miluji auto protože se člověk o ně musí starat a být s nimi sžitý. Přemýšlet nad tím co dělá. Tohle vše u el. aut odpadá .. proto je nemám rád.

    Jan MecaJan MecaPřed 12 dny
  • Všechno je to pěkný, ale normální smrtelník nemá garáž na dvě auta, vytápěnou na + 12C. Takže sorry jako, auto stojí na zahradě v těchhle dnech v - 20C a každý den ráno musí nastartovat a odjet do práce...

    Petr OK1RPPetr OK1RPPřed 14 dny
    • To chápu, ale další auto mám v garáží, která není vytápěná, a postupuji uplně stejně. Když jsem měl 330Ci tak jsem garáž neměl vůbec, a postupoval jsem stejně. Ty starty nejsou o tom, kde to máš.

      HrubisHrubisPřed 13 dny
  • Ahoj, nějak mi chybí informace u každodenního provozu auta v těchto mrazech, jak se chovat k baterce, aby co nejdéle vydržela? Ideální je jezdit delší trasy a pokud jsou kratší tak pravidelně baterii dobít na maximum, ale jak třeba často? 1x za zimu? Není třeba časté dobití kontraproduktivní a baterii to naopak škodí? Jinak moc hezká M5.

    Pavel BlechaPavel BlechaPřed 14 dny
    • Jestli je auto pravidelně v provozu, tak bych to moc neřešil. Maximálně se dá třeba po zimě vytáhnout, a zregenerovat.

      HrubisHrubisPřed 14 dny
  • Vo videu viac-menej správne podané informácie. Akurát "tvrdé" pneumatiky sa rozjazdia po niekoľkých km. A či je ideálne aby bol tlmič natiahnutý, nápravy zvesené, nemyslím si. Ideálne ak je auto zaťažené a holt tie gumy tak či onak prostredníctvom veku, poveternostných podmienok budú starnúť, tomu sa človek nevyhne. Skôr je lepšie spomenúť, že ideálne pred zimou umyť(lak, ale aj podvozok), a ak to podmienky dovoľujú (je sucho,) tak to previesť a zohriať za tých 20-30km.

    Dominik VDominik VPřed 14 dny
  • Dovolím si takový poznatek. Nechat auto stát a nestartovat, nebo ho občas proběhnout? Krásně se to popisuje třeba na Felicii. U 1.3 je to problém, protože samotné písty se ve válci „přilepují“ ke stěnám a může to pak mít vliv na těsnost pístních kroužků. Zkrátka to pak může začít žrát olej. U 1.6 a 1.9 ten problém není. Ba u 1.9d je přímo lepší, když motor běží v konstantních otáčkách nebo neběží vůbec. Ty TDi motory nastartují i po roce stání „na drc“.

    Pirát PauliePirát PauliePřed 14 dny
  • Hrubis ešte jedno auto ti chyba ktoré som nenašiel na tvojom kanáli. Ako správny fanda Bmw som nenašiel legendu ktorá je len jedna a asi vieš na čo myslím. Skús niečo poriešiť a pridať video. S pozdravom V ten 😉

    Jakub PuškaJakub PuškaPřed 14 dny
    • Nie nie kúpa ale chcel by som vidieť Bmw e60 M5 V10 to som mal na mysli.

      Jakub PuškaJakub PuškaPřed 14 dny
    • Co konkrétně myslíš? U BMW mě napadá kupa aut, které jsem tu neměl, a chtěl bych :)

      HrubisHrubisPřed 14 dny
  • jako kluk jsem se stral o žigilíka r.1974, každý 2 r. jsem jej natíral tlumexem a stříkal NL Rezistínem. i tak mi jej sežrala řez, Musel jsem jezdiť v zimě, sůl je svinstvo. Dobře deláte že M5 v zimě nejezdíte :-)

    S PolákS PolákPřed 15 dny
  • Paráda bro. Ale keď je vonku mínus 10, tak polhodinu nechám na voľnobehu zohriať...potom v kompletne vyhriatom aute vyrážam.

    PeterPeterPřed 15 dny
    • @Hrubis viem že máš pravdu. Ale mínus desať...

      PeterPeterPřed 14 dny
    • To je každého volba :). Já se jen snažil nastínit technické pozadí toho, jak to v motoru funguje.

      HrubisHrubisPřed 14 dny
  • Oh môj bože, ja som to robil celý čas zle 😮 inak čo sa týka soli, je dobré umývať ho v zime horúcim šampónom( aj podvozok) ? Ďakujem

    GameBreakGameBreakPřed 15 dny
    • @Hrubis Přesně, chce to vodrbat a navoskovat, ale fakt pořádně a poctivě a ne že je za půl hodiny hotovo...

      Tommy Dr1v3rTommy Dr1v3rPřed 14 dny
    • Tak s tímhle moc neumím poradit. Spíš bych před zimou nechal ochránit podvozek, a navoskoval co se dá

      HrubisHrubisPřed 15 dny
  • Svojí 20letou E46 330D s automatem vzdy nechavam cca 5 az 10 min automat potrebuje taky cas na aspon lehke ohrati oleje (hlavne pokud jde o hydromenic) ted kdyz je venku -15 nechavam pres 5min bezet motor se uklidni a pak pomalu vyrazim jak motor tak prevodovka bezi uplne jinak nez kdybych vyrazil hned.

    majkl_04majkl_04Před 15 dny
    • @Hrubis jakto ze ne Hydromenic se přece točí s motorem I manuální převodovka se otáčí s motorem na volnoběh Netočí se jen pokud mas seslaplou spojku Ja rikam své zkušenosti se starými automaty jak GM tak ZF ,jezdim i s těžkými stroji CAT a ty mají i blokaci proti jízdě se studeným převodovým olejem (výroba 2020)

      majkl_04majkl_04Před 15 dny
    • On se i olej v převodovce lépe zahřeje jízdou. Prevodvka, kdož stojí, nic nedělá - olej se v ni nezahriva. Je to spíš psychologický efekt. A úplně ledový motor samozřejmě jde hodně hrubě, ale stáním na místě jen prodlužuješ dobu, kdy se trápí mrazem.

      HrubisHrubisPřed 15 dny
  • A diesel je lepší asi nehat před vyjetim v garáži na volnoběh nebo ne?

    Audi foreverAudi foreverPřed 15 dny
    • Nene, stejný postup :). Jen nechat déle žhavit.

      HrubisHrubisPřed 15 dny
  • Moc fajn video. Takovéhle informativní / technická videa by mohla být častěji. 👍

    _Lu_Ky_N0__Lu_Ky_N0_Před 15 dny
    • Díky :)

      HrubisHrubisPřed 15 dny
  • K tomu benzinu pokud nechavate auto delsi dobu stat, tak tankovat jen ten nejkvalitnejsi benzin s minimem ruznych "eko" slozek. Ty se totiz pri delsim stani zacinaji rozkladat a umi taky rozkladat ruzna tesneni a plastove soucastky, popripade se z nich zacne uvolnovat voda a koroduji na co prijdou.

    Ep!dEmEp!dEmPřed 15 dny
  • Ok svojí zmrzlou e46 teda mrdám

    Milan RottMilan RottPřed 16 dny
  • Jak je to s měněním oleje, když je auto zazimované a téměř nejezdí? Když za 12 měsíců najedu 1000 km, přijde mi to ještě zbytečně brzo.

    Zdeněk PavlasZdeněk PavlasPřed 16 dny
    • Asi záleží. Já bych to měnil po roce i tak - ale jen pro svůj v vnitřní klid. Jinak myslím, že můžeš v klidu obrok.

      HrubisHrubisPřed 16 dny
  • Super informace , většinu sem věděl . S tím teploměrem oleje , mám A6 a nechápu proč audi to tam nemá , asi náskok díky technice....

    RomanRomanPřed 17 dny
    • @Hrubis Ano, třeba naše přisírka Citroen Saxo. Ten má jen tu červenou kotrolku jakože jsi fpyčy. :D

      Tommy Dr1v3rTommy Dr1v3rPřed 14 dny
    • On to, bohužel, nemá skoro nikdo. A jsou i automobilky, které neukazují ani vodu

      HrubisHrubisPřed 17 dny
  • Toto jsem potřeboval, děkuji za rady. Mám taky zazimováno a pobavilo mě 01:53. Ja to mám naopak. Kvůli lepšímu rozložení hmotnosti mám baterku vepředu. 😅 Plus naštěstí mám dvě plastové nádrže. 😉

    Akcelerace VideoblogyAkcelerace VideoblogyPřed 17 dny
    • :D ... nádrž mám bohužel jen jednu, ale taky z plastu :D ...

      HrubisHrubisPřed 17 dny
  • Když už mít auto pod plachtou, tak je dobré ji vypodložit např. polystyrenovými hranolky, aby plachta na autě neležela a vzduch mohl mezi autem a plachtou proudit. Existují snad i plachty, které takové podložky mají už všité. Případně trochu pootevřít okna, aby větral i interiér. Pokud tedy nehrozí, že dovnitř nalezou nějací vetřelci.

    MatezzMatezzPřed 17 dny
  • Můj stryc nějak podobně kdysi zazimovával Žigula. Dával ho na špalky a ješte dělal to, že pootevřel včechny dveře a zadní víko aby se zbytečně nemačkalo gumové těsnění co je okolo. Mazal to tehdy i glycerinem. Ramínka u stěračů podkládal dřevěnými kostkami kvůli gumičkám :-)

    Tomas LiskaTomas LiskaPřed 17 dny
    • Krásná ukázka péče 👌

      HrubisHrubisPřed 17 dny
  • No , pěkný mazlik ta M5ka :-) , super že to netaháš do soli 👍. Super informační video .

    Patrik N.Patrik N.Před 17 dny
  • Díky moc za další skvělý video! Jen bych měl takovej laickej dotaz, myslíš že má nějakej výraznej smysl přidávat aditiva do nafty v zimě?

    Marek ŠtěpánekMarek ŠtěpánekPřed 17 dny
    • Do Vervy to smysl nemá, tam už je vysoký cetanový číslo samo o sobě, ale předávkování na škodu není. Jen to za sebe nedoporučuju z toho důvodu, že když jsem teď po noci kdy bylo u nás -20 otevřel plechovku VIF, tak se uvnitř klepal rosol a to v nádrži nechceš... Spíš doporučuju třeba na 60 l nafty dát 5 l benzinu, štamprli mot. oleje a zalejt Vervou a máš vystaráno.

      Tommy Dr1v3rTommy Dr1v3rPřed 14 dny
    • Jasný, určitě jo. Ono by na čerpačkách měla být v zimě nafta už obohacena, ale je těžké to nějak prokázat.

      HrubisHrubisPřed 17 dny
  • Snad bych jen doplnil k cenám těch garáží: Jako ano, ta čísla souhlasí, ale v podstatě bez výjimek to je někde na periferii. Když jsem před necelým rokem sháněl garážové stání, byl jsem rád, že jsem se vešel do tří tisíc. Jako ano, je to prakticky hned vedle metra v takovém tom řekněme širším centru Prahy a taky netuším, jak se od té doby ceny pohnuly, ale na místě potenciálního zájemce o garáž bych zkrátka pro jistotu počítal s vyšší částkou, než zaznělo ve videu.

    Bratr ZpátečníkBratr ZpátečníkPřed 17 dny
    • Ono když to odhazuješ na 4 měsíce, tak to nemusí být úplně po ruce. Jinak to hodně o náhodě.

      HrubisHrubisPřed 17 dny
  • Dík za info , jenom baterku vytahuji z garáže a nechávam doma při pokojové teplotě , ještě předtím ji dobiji na inteligentní nabíječce , ale pak už neudržují stále napětí , nemyslím si že by to bylo třeba když není připojena , narozdíl od toho když je připojena v autě kde auto i když je nenastartované má stále odběr .

    martin4lynmartin4lynPřed 17 dny
  • Ahoj,aktualni video protoze u nas v Liberci je konecne opravdova zima,nekdo nadava nekomu se to libi a ja to nejak preziju,pocitam ze po tehle mrazive vlne bude pomalu konec unora a pak uz bude jenom lepe. Video je to poucne i pro lidi,kteri to defacto ,,delaji spravne,,v zimnim obdobi a ja jsem si taky neco noveho ve videu nasel a dozvedel. Njn clovek se uci porad,je dobre ze ve videu byla videt opet krasna M5 a predni blatnik odhalil perfektni stav laku viz Emiraty nebo odkud to je. Na jednu stranu jsem rad ,ze jsi to jeste neprodal viz obcasne prispevky s timto vozem a super recenze M5 na druhou ti to samozrejme preju a lidi se ted zacnou rozkoukavat na sezonu,takze doufam ,ze ti to klapne. Skoda ,ze nemas neco na ,,blbnuti,,v zime pral bych si,kdyby slo udelat trochu adrenalin video ,nejaky ten driftik,aby se to ozivilo ty videa jen mi to lehce chybi,trochu se odvazat,kdyby byla nekdy moznost. Dekuju za video.

    MrMattronicMrMattronicPřed 17 dny
    • @Hrubis jj jasny no snad nekdy natocis nejaky odvaz zase az bude zadokolka,tak jo ,tak u pristiho videa zdar.

      MrMattronicMrMattronicPřed 17 dny
    • U nás právě taky mrzne až teď :). Adrenalin se dá dělat jen s pujcenýma. Bohužel mám teď smůlu na samé predokolky

      HrubisHrubisPřed 17 dny
  • Nejlepe by bylo si to auto nekupovat a mame tolik prace usetreny.

    VIDEO TV. PORADNAVIDEO TV. PORADNAPřed 17 dny
    • Nejlépe by bylo kupovat jen věci, co potřebuješ, a na věci které chceš, si nechat zajít chuť. Ale co bys potom z toho života měl?

      HrubisHrubisPřed 17 dny
  • Elektromobily majú aj 12v akumulátor.Ak je dlhšie odstavený,treba tento akumulátor dobíjať?Môže to byť aj doma,ak nie je vyhriata garáž?Bude potom potrebné znova programovať elektroniku?

    Radovan ZelencRadovan ZelencPřed 17 dny
    • @Hrubis odlahlo mi.

      Radovan ZelencRadovan ZelencPřed 17 dny
    • Mají ho. Ale většina z nich má režim, že baterku automaticky udržuje z baterky.

      HrubisHrubisPřed 17 dny
  • Baterce stačí často jen odpojit (-) a v pohodě drží napětí i 1,5 měsíce v garáži kde je touto dobou kolem nuly. Zároveň auto "zazimovávám" na zimákách a když to počasí dovolí, tak stačí aku opět připojit a nic nebrání klidné projížďce :-)

    2bepCZ2bepCZPřed 17 dny
    • @Hrubis Ano, ale ne v každé garáži či garážovém stání máš přístup k vlastní elektřině :-) Odpojení/připojení (-) na baterce nezabere o moc víc, než těch 30s :-)

      2bepCZ2bepCZPřed 17 dny
    • To stačí, ale připojení baterky zabere 30s, tak proč to nedělat 🤷‍♂️

      HrubisHrubisPřed 17 dny
  • Varianta s ohřátým motorem po jízdě, kdy si na parkovišti jen stojim a topim je ok? (samozřejmě s nastartovaným motorem)

    Jules JulesXJules JulesXPřed 18 dny
    • Ono obecně stát dlouho má volnoběh není ideální kvůli bohatosti směsi. Ale pokud je motor ohřátý, tak je to lepší varianta.

      HrubisHrubisPřed 17 dny
  • U M5 je fajn pockat, nez dobehne sekundarni vzduchova pumpa, coz je cca do minuty po startu, popr. pockat, nez volnobeh spadne pod 1000 otacek a auto se uklidni. Plosky na gumach se daji resit nafouknutim tlaku na max, ale je to zbytecny - po 2 kilometrech jizdy jsou pryc i bez tohohle opatreni. Baterka je jasna - mne zase chcipla, neb jsem veril, ze kdyz auto chytlo 2 mesice zpatky s plnym zvukem starteru, chytne i vcera. Nestalo se. Tak pujde na C-Tek 😀. No a pro nas s troskou bublinek v laku je fajn vedet, ze i suche misto s konstantni teplotou kolem 13 stupnnu nezabrani sireni tohohle moru :(. Ale aspon je co delat, no :).

    M5 E39M5 E39Před 18 dny
  • dalsi uzitene video, diky hrubis!:D

    Milan BulířMilan BulířPřed 18 dny
    • Rádo se stalo 😎

      HrubisHrubisPřed 17 dny
  • Ahoj, vdaka za uzitocne rady. Ale nespomenul si stare naftaky. Co by si odporucil pre startovanie 14 rocneho Focusu 1,8 diesel? Najma v zime, ked stoji 2-3 dni vonku na mraze. Nechat chvilku 'klepotat'? Alebo nastartovat a ist? Dakujem

    Marek GogaMarek GogaPřed 18 dny
    • @Hrubis Super, dakujem. Dava to zmysel. Tesim sa na dalsie videa.

      Marek GogaMarek GogaPřed 17 dny
    • Nechal bych klepat max minutu, a jel. Pořád je lepší do toho motoru dostat rychle teplo nízkou zátěží.

      HrubisHrubisPřed 17 dny
  • dík za info.Mám E46 330ci.Příští zimu seženu něco,abych teda auto mohl zvednout,když je to lepší.Mám jen garážovou koji,ale lepší než nic.Nádrž dávám do plna a na ty 3-4 měsíce,kdy jsem přes zimu pracovně v zahraničí,tak odpojím baterku,dám ji nabít a pak zůstane v bytě,kde je kolem 23 stupňů.Blbec jsem to taky jednu dobu jen tak startoval v garáži,tak že to už nikdy dělat nebudu.Pokud je to na cca 3 měsíce,tak věřím,že se nic nezničí

    dasty19dasty19Před 18 dny
    • Rozhodně ne. Taky jsem měl 330ci doloženou v garazi, kde se netopilo, a bylo to v klidu.

      HrubisHrubisPřed 17 dny
  • Super video, mám doma odstavenou ve stodole svoji Hondu Prelude V k zimnímu spánku, postavenou na špalcích kvůli výměně všech brzd a teď se dokonce i dozvím, že je to lepší než aby stála na kolech, paráda

    Petr OlivkaPetr OlivkaPřed 18 dny
    • @Martin nestraš :D :O

      Petr OlivkaPetr OlivkaPřed 8 dny
    • Dokud ti nespadne na prahy tak budeš v cajku :D

      MartinMartinPřed 11 dny
  • Díky za super video. Většinu věcí sám znám, ale je to velmi užitečné jako doporučení ke zhlédnutí tomu, komu auto třeba půjčuji.😄 Klidně bych byl i pro více videí ve stylu "typy a rady"... 👍

    Tomáš PapoušekTomáš PapoušekPřed 18 dny
  • Po zhlédnutí videa jsem hned šel do garáže napíchnout M3 na nabíječku :)

    stellarabistellarabiPřed 18 dny
  • Dik za dalsie rady 😁ja na golf 4 1.9tdi 1-2 minutky necham na volnonehu aby vyfukalo sklo zatial rychlo oskrabem a co najrychlejsie sa hnut aby sa s tym hustym olejom dlho netrapil, sice nejsom tak skuseny, tocim do 2000ked je studeny a postupne zvysujem otáčky, riadim sa podla teploty vody ale to je asi zle no😬

    Sasinkovo BenčpressSasinkovo BenčpressPřed 18 dny
  • Strašně moc děkuju! Jsem moc rád že někdo tohle natočí.

    IᗪOᑎTᕼᗩᐯEᑎᗩᗰEIᗪOᑎTᕼᗩᐯEᑎᗩᗰEPřed 18 dny
    • Díky, jsem rád, že se líbilo!

      HrubisHrubisPřed 18 dny
  • super video, este tak vysvetlit, ze sa nema nakladat studenemu motoru aj vsetkym tym rannym "dojíždečom" :)

    fercibaci1fercibaci1Před 18 dny
  • Octavia 2 RS 125kw 2007,vždy nechám aspoň 5-10.min.Stejně musím škrábat 😀 a škodí to?To nevím,ale nemyslim si...A samozřejmě pekne pomalu ať si vše sedne 👍

    moric811moric811Před 18 dny
    • @Hrubis díky za info,teď mám 1000km po výměně Castrolu :-)

      moric811moric811Před 18 dny
    • To je na rozhodnutí každého. Motoru to rozhodně dobře nedělá. A jestli tohle praktikuješ, tak bys měl měnit olej velice často, protože je dost pravděpodobné, že ti ho během zimy kontaminuje benzin.

      HrubisHrubisPřed 18 dny
  • V popisku >>>> "z nebe padá drift" To je slušný 😎 Jinak dík.. 👍

    Jozef FateJozef FatePřed 18 dny
  • Dovolím si nesouhlasit, pro auta co mají karburátor je zahřívání na místě snad ještě hroší jak pro ty novjejší. U auta s karbecem je směs opravdu hodně, hodně bohatá a dokáže i omývat olejový film ze stěn válců = větší opotřebení. A i to že když je auto studené tak je směs bothatá jen při volnoběhu je mylná úvaha. ;-) Největší úskalý zahřívání motoru na volnoběhu je, že se výrozně rychlejí ohřívají písty než ostatní části motoru a díky tepelné roztažnosti tak dochází k většímu opotřebení pístovích skupin. Všeobecně spalovací motory "nemají rády" volnoběžné otáčky. Je i nedokonale odvětrávaná kliková skříň, je větší prostor pro karbonování atd. A zmíněné ředění oleje je problém přímovstřikových benzínových moderních motorů jako třeba 1,4 TSI od koncernu a není jen při zahřívání auta na volnobě ale všeobecně studeným provozem. No a k tomu oleji, motory mají redukční ventil který omezý tlak mazacího oleje na bezpečnou mez tak aby nedošlo k poškození komponet s tím souvisejícím. Daleko horší je olej rozehřátý nad přirozenou mez, ten je tak řidší a klesne tím mazací tlak což je hroší jak vysoký mazací tlak.

    Miroslav BrychtaMiroslav BrychtaPřed 18 dny
    • Auto s karburátorem studené nejspíš ani jízdy nebude schopné. Musíš startovat se sytičem, a jde tam tolik benzinu, že může kondenzovat na svičkách, a motor je moc studený, takže se benzin nemůže odpařit. Za jízdy by se to nejspíš uchcalo, takže musíš počkat, až se ti trochu ohřeje vnitřek.

      HrubisHrubisPřed 18 dny
  • nezávislé topení do auta, šetří motor a člověk sedá do vytopeného auta. ovládání může být na hodiny (nastaví se čas, ke kterému je auto připraveno vyrazit), dálkkový ovladač nebo přes SMS. navíc to ušetří čas, protože člověk nemusí sekřabávat led ze skla.

    Tibor PresinszkyTibor PresinszkyPřed 18 dny
    • @Tibor Presinszky Já vim no a hlavně jde nastavit časovač že jo

      Tommy Dr1v3rTommy Dr1v3rPřed 13 dny
    • @Tommy Dr1v3r lepsi je nezavisly, to muze bezet samostatne

      Tibor PresinszkyTibor PresinszkyPřed 13 dny
    • @Tibor Presinszky Jop, je to tak, nemam nezávislé, běží jen s motorem, je to nějakej Eberspacher.

      Tommy Dr1v3rTommy Dr1v3rPřed 13 dny
    • @Tommy Dr1v3r to bude asi primotop, to pracuje jako podpora ohrevu vody při bezicim motoru. Tohle ma hodne aut uz z vyroby.

      Tibor PresinszkyTibor PresinszkyPřed 13 dny
    • Webasto je v zimě naprosto topová věc... Mám to na Tourneo Connect, ten se bez něj hřeje i 25km, takhle objedu dvakrát kruháč a jsem na provozní teplotě.

      Tommy Dr1v3rTommy Dr1v3rPřed 14 dny
  • Perfektne video 💪💪💪

    Matvej HeldMatvej HeldPřed 18 dny
    • Díky!

      HrubisHrubisPřed 18 dny
  • moze mi auto stat mesiac aj pol ? bez vsetkeho ? hyundai fastback N.

    Michal ZvMichal ZvPřed 18 dny
    • @Hrubisale myslim vonku v mrazoch . Kamarade .

      Michal ZvMichal ZvPřed 17 dny
    • @Daniel Procházka jo ale ja nechavam vonku stat ho preto sa pytam ci mesiac a pol v pohode bez vsetkeho.

      Michal ZvMichal ZvPřed 17 dny
    • Měl jsem stát Fabii 4 roky v garáži. V průměru 1-2x za rok projetá a naprosto v pohodě.

      Daniel ProcházkaDaniel ProcházkaPřed 18 dny
    • ​@Hrubis diky kamo .

      Michal ZvMichal ZvPřed 18 dny
    • Řekl bych, že bez problému.

      HrubisHrubisPřed 18 dny
  • Pokud auto jezdí v zimě, je teplá garáž na kastli horší, než stát venku. V teple se sůl líp zakousne. To je jen pro úloženky.

    vodakobylisyvodakobylisyPřed 18 dny
    • Čekal jsem kdy tohle někdo první napíše Hrubis ale mluví o zazimování ty chytrá hlavo

      SabrioSabrioPřed 16 dny
  • To žluté vlevo zapíchnuté do zdi - to je kudla? Dost dobry.

    Viktor KmentViktor KmentPřed 18 dny
    • @Hrubis 👍

      Viktor KmentViktor KmentPřed 18 dny
    • Nene, to je madlo od nějaké součástky ke grilu ;D

      HrubisHrubisPřed 18 dny
  • Benzín by som tam nenechával, lebo už po mesiaci degraduje a nie po pol roku navýše starý benzín rozoziera gumové tesnenia a mení ich na hmotu pripomínajúcu žuvačku. Preštartovať každý mesiac nechat nech pretečie celá palivová sústava lebo sa zanáša a v strekoch vzniká žltý povlak ktorý ich upcha.

    Martin VnukMartin VnukPřed 18 dny
    • @sxsxs asfasfa napríklad slovnaft to ma na stránkach. Na to je norma a tou sa to riadi. Rozdiel je v klasickom benzíne je len etanol a v lepšom je aj ETBE potom tam nemusí byť toľko etanolu. Aj tak ide len o oktanove číslo ostatné je hlavne marketing si myslím, lebo to sú tak nízke hodnoty tých zloziek v tom palive.

      Martin VnukMartin VnukPřed 18 dny
    • @Martin Vnuk Zdroj? Protože alespoň u nás v ČR tvrdí, že tam není ethanol žádný. Např. Benzina Verva 100 či OMV MaxxMotion 100+

      sxsxs asfasfasxsxs asfasfaPřed 18 dny
    • @sxsxs asfasfa no pozeral som teraz zloženia prémiových palív no a je max 5 % etanol a min 3 % ETBE. Tak neviem ale všade je etanol akurát v tých prémiových ho není toľko ako napríklad v E10. No kúp si liter lacného do fľašky a liter prémiového a uvidíš po mesiaci 😃

      Martin VnukMartin VnukPřed 18 dny
    • @Martin Vnuk V každém palivu určitě není ethanol. Ten se používá do základních-levnějších. Do "prémiových" se používají biosložky jako ETBE, které nemá problémy jako ethanol.

      sxsxs asfasfasxsxs asfasfaPřed 18 dny
    • @Hrubis v každom pálive je etanol bud 5 percent alebo 10 jediný rozdiel je v oktanovom čísle.I ked dáš aditivum ten etanol tam bude a ten viaže vodu na seba jednak s tej vody koroduje všetko kovové, napr čerpadlo v nádraží a práve on degraduje to palivo. Nové autá si už testované na E5 poprípade E10 tie súčiastky sú už odolnejšie, problém je hlavne u starších áut, ktoré vznikli skôr ako to palivo ktoré sa do nich tankuje.

      Martin VnukMartin VnukPřed 18 dny
  • Super garáž , veľmi veľká a pekná 😁😀👍👍 Super video , aspoň niekto to vysvetlil :)

    Adam GlusAdam GlusPřed 18 dny
    • Díky, jsem rád, že se líbilo :)

      HrubisHrubisPřed 18 dny
  • užitočné informácie, nevedel som o všetkých veciach, palec hore :)

    Matúš HerdaMatúš HerdaPřed 18 dny
    • Super, jsem rád, že jsem mohl ukázat něco nového.

      HrubisHrubisPřed 18 dny
  • Kolik musí přinést manžel věna?

    holyindiansholyindiansPřed 18 dny
  • Super video Ondro,mohl by jsi mě někdy v M5 svést.

    Zdeněk PantůčekZdeněk PantůčekPřed 18 dny
  • Koľko by si chcel za tú M5?

    LuckyLuckyPřed 18 dny
    • @David Sk Generace e9x už pomalu začala ztrácet ducha BMW..

      MartinMartinPřed 11 dny
    • Vcelku by mě zajímalo jaký je o ni zájem, či jak se už dlouho nabízí. Přijde mi, že většina lidí raději šáhne po M3 řady e9x či M5 ale e60 možná. Ta generace co by o to měla reálně možná zájem a zaplatila to, zbytek jde do nového eMka. Ještě snad jako kult bych bral e46ku, ale i tak bych se dnes obával že není dostatek těch správných kupců s badžetem na takové M. A jako sběratelská věc mi to taky nepřijde zrovna ta správná volba od BMW. Ale nevím kde je ta pravda.

      David SkDavid SkPřed 16 dny
    • @Hrubis proč ses rozhodl to prodat? nějaký jiný sen?

      Jiří SvobodaJiří SvobodaPřed 16 dny
    • Je na prodej za 649t českých.

      HrubisHrubisPřed 18 dny
  • A keď nemám garáž a mam ford a vyhrievané predné sklo odmrazi čelné sklo od námrazy až za cca 3, 4 minúty, tak nemôžem ako tento pako tvrdí odísť po 30sekundach lebo nebudem vidieť na cestu

    Miiro KovacMiiro KovacPřed 18 dny
    • @Miiro Kovac bohužel ti už není pomoci, jezdi radši busem

      480stralis480stralisPřed 16 dny
    • @480stralis az nato ze nik to nerobi a fajceniu som dal zbohom pred 15 rokmi

      Miiro KovacMiiro KovacPřed 16 dny
    • @Miiro Kovac Tak si tam dej folii nebo se na to vykašli a běž si na 15 minut zafajčit s ostatníma, nikdo ti nepřikazuje co musíš, tady je pouze rada, co je pro motor nejleší bože

      480stralis480stralisPřed 16 dny
    • @480stralis naco mam skrabat ked ako pisem za 3 az 4 minuty mam okno ciste, elektricky vyhrievanie celneho skla, plus vyhrievane sedacky naco budem vonku 10 minut mrznut

      Miiro KovacMiiro KovacPřed 16 dny
    • @Hrubis este som nikoho na parkovisku nevidel ze by najprv skrabal az potom startoval, ale najprv nastartuju pomaly skrabu namrazu a este pofajcievaju, tak na volnobeh to maju najmenej 15 min a to ja uz som 10 minut na ceste, a vyhrievane sklo od ford je vyborna vec plus benzin.motor

      Miiro KovacMiiro KovacPřed 16 dny
  • Dělal bys stejnou proceduru pro startování i pro auta, co jsou v průjezdu, resp. zakrytý čtyřmi z pěti stran (nepočítám podlahu)? Sice nemrznou, jelikož je tam více teplo než na vzduchu venku, ale není zavřený při stálé teplotě.. nechávám ho nastartovaný na volnoběh dle potřeby, někdy půl minuty, někdy pět minut a občas i nad 10 minut..

    MartinMartinPřed 18 dny
    • Dělal bych to stejně i kdyby auto stalo na ulici :).

      HrubisHrubisPřed 18 dny
  • Po shlédnutí tohoto videa jsem nabyl dojmu, že jsem celkem surovec ke svému autu i když jsem si to doteď nemyslel :D Sice ho beru jako prostého pracanta na denní ježdění, ale o jeho základní životní funkce se starám, to zas ano. Nicméně jestli někdy budu mít auto čistě pro radost, tak je super tyhle věci k zimnímu spánku vědět, díky za taková videa! :)

    Petr PetřinaPetr PetřinaPřed 18 dny
  • no a za jak dlouho můžu skočit na rejč? Díky

    Viki StastnyViki StastnyPřed 18 dny
    • Optimální teplota oleje je v závislosti auta... Obecně je ideál kolem 90-110... Až je teplota zhruba od těch 90+, je dobrý tomu dát napít postupně...

      Jiří ŠťastnýJiří ŠťastnýPřed 18 dny
    • Až máš ohřátý olej

      HrubisHrubisPřed 18 dny
  • HLAVNE nenechávať E10 benzín dlho v aute, po polroku to bude katastrofa!

    Milan RosinaMilan RosinaPřed 18 dny
    • Jen bych doplnil pro ostatní, že toto se týká benzinu na Slovensku. U nás má třeba Verva 100 taky označení E10, nicméně obsahuje ETBE, který benzin při zazimování auta nedegraduje a na jaře se dá normálně nastartovat. A hlavně nesežere palivovou soustavu :D

      Silniční PirátSilniční PirátPřed 18 dny
    • Hlavne netankovat také sracky ako e10, ale premiovy benzin tých pár centov nikoho nezabije

      Miiro KovacMiiro KovacPřed 18 dny
  • Názor na zazimování auta bez oleje?

    MichalMichalPřed 18 dny
    • @Silniční Pirát No napadlo mě to protože vím, že v nějakých muzeích když mají stovky aut a dlouho stojí tak olej vypouští. Protože olej po roce zdegraduje a začnou se tvořit částečky a usazeniny. Koroze podle mě v uzavřeném prostředí nevzniká, tak si říkám proč ne. Ale nevím no.

      MichalMichalPřed 18 dny
    • Upřímně jsem nad tím nikdy nepřemýšlel, ani si o tom nezjišťoval. Ale když to vezmu logicky, tak mi to smysl moc nedává. Olej nemá za funkci jen mazat. Obsahuje taky antikorozni složky, konzervuje vnitřní části motoru, takže nevidím asi jediný důvod pouštět se do toho. To radši nechat olej, a na jaře vyměnit. Není to velká položka.

      HrubisHrubisPřed 18 dny
    • Nesmysl. Olej obsahuje detergenty, které chrání před korozí. Sice všechen steče do vany, ale i tak není žádný důvod ho vypouštět.

      Silniční PirátSilniční PirátPřed 18 dny
    • ??? proč?? max po zimě vyměnit.. nebo ideálně před

      MartinMartinPřed 18 dny
  • Dobrá hláška ,skočit na rejč 👍😄

    Jiří ChmelíkJiří ChmelíkPřed 18 dny
  • Naftovýho Transita vždy v zimě venku nechám asi 5min běžet na volnoběh, ten motor pak necuká a nevydává divný zvuky. U Mustanga stačí minuta a pak pomalu zvyšovat otáčky.

    Poslední CowboyPoslední CowboyPřed 18 dny
  • Zdarec, já bych měl dva dotazy. :) Na jakou teplotu nechavas zahřát olej před tím než tomu začneš trochu dávat víc? Já tak cca 70°C. (Kodiaq RS 2.0 BiTDI) A za další jak je to s tím dobíjením baterie? Mně auto stojí v garáži třeba i 14 dní. Myslíš, že je potřeba dobíjet? Baterku mám taky vzadu, takže nevadí že při nabíjení je baterie připojená stále k autu? Díky za odpovědi :)

    Lukas SindelarLukas SindelarPřed 18 dny
    • @Lukas Sindelar určitě doporučuji dávat klidně na těch 14 dní baterku na dobíječku, dnešní takzvané inteligentní dobíjení (jak zmiňoval pan Vaculík) trápí baterky nehorázně, takže se mění jak na běžícím páse... Pokud nechcete co dva roky měnit baterku, doporučuji jezdit s rozvahou využívat brzdění motorem a jestli máte i tu možnost, dávejte si ji na nabíječku, systémům to neuškodí a vám to ve výsledku může hodně peněz ušetřit. (dobíječky nedávají takové proudy, to dneska už se spíše ty auta trápí sama 😅)

      Martin JeništaMartin JeništaPřed 18 dny
    • @Hrubis jj mel by tam být 5W30. Ale ještě jsem nedoplnoval a ani neměnil. Celkem nedávno jsem teprve sundal značku v záběhu.😄 Pracovní teplotu mně to ukazuje cca 110 °C. A na německých dálnicích 125°C Ale vůbec nevím čím to.😀🤭 Jinak s tou baterkou díky za názor. On totiž Vaculík označil dobíjení baterie u Kodiaqa za slabinu, tak mě trochu vyděsil,že kvůli CO2 se auto snaží dobijet jen při brzdění. 🤔 A myslíš teda že při dobíjení baterky z motorového prostoru, kdy baterka v kufru je vlastně stálé připojená na auto neškodí nějak elektronice?

      Lukas SindelarLukas SindelarPřed 18 dny
    • Čekám tak k 90-100. Což je obecně taková ta teplota, co autům nejvíc chutná. Ale M5 mi to i ohlásí, že už můžu. U novych aut, jako je Kodiaq jsou hodně řídké oleje - hádám, že tam máš něco jako 5W30/0W30, a to maže už relativně za studena .... na 14 dni baterku řešit nemusíš. Podle mě ani na měsíc :)

      HrubisHrubisPřed 18 dny
  • k tomu ci plnit alebo neplnit nadrz by mohlo pomoct toto video. Kto nevidel urcite odporucam. csworld.info/mem/video/obCnfpWQk6pnfaE.html&ab_channel=TOPSPEED.sk

    mikoN 32mikoN 32Před 18 dny
    • Člověk by měl ideálně tanková 98+.

      HrubisHrubisPřed 18 dny
  • Zaujímavá recenzia.... Môj názor je , že ideálne nie je ani odložené auto na celú zimu....treba proste využiť aj v zime pekné počasie a ísť sa previezť. Priebežne rozhýbať celé auto. Hrubis 👍 ( Laci Aral)

    Laci LardLaci LardPřed 18 dny
  • Můj swift jezdí už sedm let bez poruchy 😉👍 je to levné a a úsporné a spolehlivě autíčko. Naprostá spokojenost.. 🎉

    Ondřej ŠimonOndřej ŠimonPřed 18 dny
    • Tak ať dál dělá jen radost 👍

      HrubisHrubisPřed 18 dny
  • Jaká je správná teplota oleje ? Jakože do kolika to máš zahřát než se můžeš pořádně projet ? Díky 😀

    Tomáš JabůrekTomáš JabůrekPřed 18 dny
    • Teplota oleje třeba konkrétně u E39 M5 na lehkou nohu je něco málo přes 80 stupňů. Ještě záleží na venkovní teplotě. Pokud s ní pojedu drsně dostanu teplotu oleje na M5ce klidně ke 140 stupňům.

      Geralt KůžaGeralt KůžaPřed 17 dny
    • Přesná hodnota není, mninimum 90 je pro všechny auta pak tomu můžeš postupně přikládat.

      Lukas PLukas PPřed 18 dny
    • @Hrubis A nevíš kde to zjistit přesně ? 🤔😀

      Tomáš JabůrekTomáš JabůrekPřed 18 dny
    • Muže se to trochu lišit auto od auta. Obecně někde v rozmezí 90-110

      HrubisHrubisPřed 18 dny
  • Super video 👍 konečně vědět co dělat 😀

    Tomáš JabůrekTomáš JabůrekPřed 18 dny
    • Super, jsem rád, že pomohlo :)

      HrubisHrubisPřed 18 dny
  • Zpusob zahrivani motoru je mezi lidma stejne nekonecnej souboj, jako volba oleje. Ja na miste zahrivam kazde auto, at jde o zavodaka, nebo daily. V lete nechavam motor na volnobeh zhruba dve minuty, ted v zime je to 5 minut. Je to moment, kdy spadnou otacky a motor se uklidni. Presne v tu dobu se mi hejbne rucicka teploty vody z minima (nemam teplomer oleje). Az pak vyjizdim a klidnou jizdou auto zahrivam. At to kazdej dela, jak chce, ja ale neverim, ze setrnejsi volba je nastartovat a za 20 sekund jet. Nemam drevenej zadek a taky mam usi, tehdy auto rozhodne nejede plynule. Kdyz pockam tech 5 minut a vyjedu, nezaznamenavam zadnou neochotu vozidla k pohybu. Mam ho 5 let, jezdim kazdy den. Zvuk je zdravy, akcelerace je silna, najeto 240. Jedna se o motor 2ZZ, ktery lidi zadiraji mnohem drive. Ten muj navic kdysi slouzil jako zavodak. No, proste nemam duvod od tohoto zvyku upoustet, podle me to jsou jen plky zelenych mozku, co nesnesou pohled na zbytecne nastartovane auto. Motor obsahuje spoustu materialu a ty si musi pred podanim vykonu sednout. Nikdo mi nikdy nedokazal, ze 5 minut volnobehu motor nici. Jsou to jen reci a dukaz nikde. Proto se ridim usima a zadkem.

    Silniční PirátSilniční PirátPřed 18 dny
    • Zcela souhlasím, že je lepší nechat motor chvíli běžet, než se dostane na nějakou tu teplotu, kdy se dá v klidu jet ( těch 5 minut je akorát ). Hlavně ty vysoko objemové motory jsou choulostivé na jízdu se studeným motorem! Hodně lidí, co má min. V6, tak po nastartování ihned jede a docela to točí, tím se vlastně blíží ke zdárnému konci...zkrátka z vlastní zkušenosti též říkám, že po mírném ohřátí jede auto mnohem lépe a rozhodně od toho nikdy neustoupím :)

      Michal KnapMichal KnapPřed 18 dny
    • Neee,sazomet nemám😅

      Tomáš VeselýTomáš VeselýPřed 18 dny
    • Slyšel jsem o jistejch motorech, který se opravdu nedokážou na místě zahřát a dokonce i o těch (mám pocit, že to bylo PD od VW), které se na studený volnoběh zadřou, protože to jsou zmetci už z výroby :D

      Silniční PirátSilniční PirátPřed 18 dny
    • @Hrubis Souhlasím s tebou Hrubis, kdybych měl stát 5 minut na místě, tak se mi to auto vůbec neohřeje, obzvlášť v letě mi to přijde zbytečný. Klidná jízda je pro moje auto o dost lepší než ho zbytečně trápit na volnoběh.

      Tomáš VeselýTomáš VeselýPřed 18 dny
    • nechci rozporovat postup, jen takový pohled z druhé strany - svoje Volvo mám 11. rokem a je 20let staré. Bydlím kousek o 4 pruhu, takže dostává za uši vlastně hned. Nastartuji na dvoře, pokud je pod sněhem, tak ho z části očistím (na druhou stranu se nedostanu), vycouvám před barák, dočistím zbytek a hned jedu. Mimo zimu tedy vyrážím hned. A hned to dostává za uši, protože to tam každý hned švihá 130 (ano, je tu 90). S motorem nic není, olej nežere, turbo nepíská, výkon furt stejný.

      Jiří ZýkaJiří ZýkaPřed 18 dny
  • Vyvěšoval bys normálně na kostky? Nebude pro změnu při vyvěšení zbytečně tvrpět podvozek, přece jen ty komponenty asi nebejvaj navržený, aby půl roku visely ve vzduchu ne?

    Jakub OlejníkJakub OlejníkPřed 18 dny
    • Můžeš to jen “podložit”. Ať to celou vahou nesedí bez hnutí.

      HrubisHrubisPřed 18 dny
  • Jak moc vhodné nebo nevhodné je pro auto studená garáž, respektive mám garáž u baráku, ze tří stran úplně krytou a z jedné otevřenou, na auto neprší a nesněží, je tam asi o málo tepleji než venku, díky teplu z domu. Teplou garáž mám dostupnou taky, ale tam parkuje auto, se kterým se jezdí i v zimě.

    Garrus VakarianGarrus VakarianPřed 18 dny
    • @480stralis Je pravda, že by bylo vhodné to přehodit 😀

      Garrus VakarianGarrus VakarianPřed 18 dny
    • Pokud s autem jezdíš i v zimě, je vyhřívaná garáž mnohem větší zlo, než to nechat na venku před barákem

      480stralis480stralisPřed 18 dny
    • Rozhodně lepší, než když stojí venku, a padá na něj :)

      HrubisHrubisPřed 18 dny
  • Super, to jsem chtěl slyšet. Motorka si celou zimu postojí s baterií doma, ale auto do tepla jít nemůže. Tudíž jsem rád, že jsem ho nechával stát bez zásahu pokud déle nejelo (max týden :D). Ale při rozmrazování oken se člověk stání na volnoběh stejně nevyhne a s tou vrstvou co tam je teď to je min na 5 minut :D

    Filip RoubalFilip RoubalPřed 18 dny
    • ja pri takomto drzim otacky motora aspon na 1250 - 1500 nech sa to rychlejsie zohreje... a Duster ked som mal, 1,6 SCe, tak ten okolo 1700 - 2000 otacok za minutu... to sa inak neda auto z tej ladovej skrupinky dostat... ;)

      Vladimír BugárVladimír BugárPřed 18 dny
    • To nešlo, to byla jedna veliká kra 🤣🤣

      Filip RoubalFilip RoubalPřed 18 dny
    • Musíš škrábat :D.

      HrubisHrubisPřed 18 dny
  • Japonské autá majú aj po 2000 stále plechovú nádrž ☹️ a tak viem, že v zime je asi lepšie tankovať nádrž aspoň na 3/4 objemu presne kvôli kondenzu aby sa zbytočne netvoril a potom kvapkala voda z neho do paliva 😬

    LacikeLacikePřed 18 dny
    • @Hrubis...len neviem či to neplatí len na vykurovanú garáž 🤔 v studenej garáži, kde auto parkuje takmer celú zimu sa asi kondenz vytvárať nebude ani pri 1/4 objemu paliva 😐

      LacikeLacikePřed 18 dny
    • Pro taková určitě. Ono se dá narazil ještě i na BMW s takovou nádrží - mám pocit, že třeba E38. Ale už to nebývá pravidlo.

      HrubisHrubisPřed 18 dny
  • k tomu startovat/nestartovat - záleží na palivu. Pokud je bezekosajrajtové (benzina N100, eurooil nafta), tak není potřeba startovat. Pokud je to obyč N95/nafta, tak se přikláním spíše k tomu to aspoň chviličku protočit. Byť by to byla jen půlminuta jednou za měsíc. Doba rozpadu takového paliva je cirka 3 měsíce. Předejdeš tím zalepení vstřiků, usazení vysráženého sajrajtu v potrubí, korozi či zpuchření některých dílů. Brácha takto musí i v létě občas spouštět benzinové webasto, jinak další zimu nenaskočí - zalepené potrubí. A samozřejmě při zprovoznění takového auta při zahájení sezony doporučuji dotankovat co nejlepší čerstvé palivo + aditiva. To staré už nemusí být úplně OK, což by mohlo vést k poškození vstřiků, nebo katalyzátoru. A bude to horší a horší s těmi palivy

    Jiří ZýkaJiří ZýkaPřed 18 dny
    • Přeci není problém před zazimováním někde natankovat Vervu a dojet domu 50 kilometrů, dál to snad být nemůže... Pokud nebydlíš někde na hranicích v horách :D Já bych se určitě projel, stojí to za to. Klasická 95 je pro zazimování fuj.

      Silniční PirátSilniční PirátPřed 18 dny
    • @Silniční Pirát ne každý má přístup k benzině s Vervou 100. Shell třeba úplně ignoruji, protože mi na to auta nejezdí dobře. A taky mi zamrzla jejich nafta už při -5°C. OMV má tak prořídlou síť, že to musí být náhoda, že bydlíš vedle. A ostatní jedou v lihu.

      Jiří ZýkaJiří ZýkaPřed 18 dny
    • @Hrubis csworld.info/mem/video/obCnfpWQk6pnfaE.html

      Vitas81Vitas81Před 18 dny
    • Do zazimovaneho auta dava benzin s bioslozkou jen blazen. Vzdy stooktan! :D

      Silniční PirátSilniční PirátPřed 18 dny
    • Vidíš, to mě ani nenapadlo zmínit. Já nikdy netankuju nic pod 98, tak mě to ani nenapadlo.

      HrubisHrubisPřed 18 dny
  • Bude niekedy recenzia na tú xc 90 ktora je zaparkovana vedľa ?

    JohnPetrikJohnPetrikPřed 18 dny
    • Taky bych tu recenzi rád viděl ;)

      Lukáš SvobodaLukáš SvobodaPřed 18 dny
    • To nevím, to je pan táty :)

      HrubisHrubisPřed 18 dny
  • Ondro, tá Bosch-ka je 👌

    LacikeLacikePřed 18 dny
  • Garáž zrovna stavím :D

    Auta mýma očimaAuta mýma očimaPřed 18 dny
    • @Hrubis na zimu jen Megane rs :) Fávo sedí ve stodole to u stačí :D

      Auta mýma očimaAuta mýma očimaPřed 18 dny
    • Taky si ji Megane a Fávo zaslouží :D

      HrubisHrubisPřed 18 dny
  • Svatá pravda 👍

    Radek VýtiskRadek VýtiskPřed 18 dny
  • Paráda je dobré tohle vědět

    karmos kunckarmos kuncPřed 18 dny
  • Predpokladám , že to Volvo v zime asi normálne používaš ako daily auto . Nieje preto lepšie takýto typ auta parkovať skôr v nevykurovanej garáži ? Keď sa na karosériu a podvozok dostanú nečistoty a soľ z ciest a auto zaparkuješ v miestnosti povedzme s rozdielom teploty + 15C dáš celkom slušný potenciál tomu aby Ti auto začalo korodovať . Alebo sa mýlim ? ;)

    Patrik ChudiakPatrik ChudiakPřed 18 dny
    • @Silniční Pirát...ani po daždi na tráve nie je dobré parkovať...vyparovanie, vlhkosť...

      LacikeLacikePřed 18 dny
    • Presne tak, kazdodenni zmena teplot auto sezere za par let. Kdyz solej a je kosa, je lepsi ho nechavat venku.

      Silniční PirátSilniční PirátPřed 18 dny
    • Tak to potom áno , mám garaz a tiež si viem predstaviť že by som tam mal teraz v týchto mrazoch +15C , ale keďže auto používam , radšej trpím nižšie teploty

      Patrik ChudiakPatrik ChudiakPřed 18 dny
    • S tím Volvem nejezdim. Teď s nim nejezdi nikdo. Je to staré auto přítelkyně táty, ten si pořídil nové, a tohle zatím stojí.

      HrubisHrubisPřed 18 dny
    • Je to tak...ak je tam teplo, vtedy tá soľ z ciest začne pracovať na podvozku 😬

      LacikeLacikePřed 18 dny
  • co za SUV parkuje vedle M5?

    Job WorkJob WorkPřed 18 dny
    • @Hrubis rocne 100k km? Si nedokazu predstavit. to je 8tis km mesicne minimalne.

      Job WorkJob WorkPřed 18 dny
    • @gruel freg Dával se tam i osmiválec o objemu 4.4 litru od Yamahy, kde motor navrhlo Volvo a nechali to vyrobit právě Yamahou

      MichaelTheBikerMichaelTheBikerPřed 18 dny
    • @gruel freg nejmenší motor byl pětiválec 2.4 diesel. Pak byl pětiválcový turbobenzin 2.5, biturbo řadový šestiválec benzin 3.0L, atmo 3.2 řadový šestiválec benzin a 4.4 V8 benzin.

      Jiří ZýkaJiří ZýkaPřed 18 dny
    • Pětivalec nafta :). Každý rok natočilo přes 100k

      HrubisHrubisPřed 18 dny
    • @Jiří Zýka :D to se dělalo ve čtyřválci.

      gruel freggruel fregPřed 18 dny
CSworld